Snytt

Söndag

Kategori: Allmänt

Nyss hemkomna från en familjetripp (Mimsan, Lasse, Martina, Vidar, Disa, Martin, jag och tjejerna) till Vindhästar i Varberg. Jättemysigt B&B med massor av djur och turridning med islandshästar.


Jag, Martina och Mimsan började med en tvåtimmarstur med gårdens ägare (och Lasses goda vän) Peter. Det var en supergo tur och vi njöt i fulla drag. Vi är ju uppvuxna på hästryggen allihopa men ingen av oss rider regelbundet nu på äldre dar. Det var skönt att bara åka häst en stund och insupa alla intryck. Ro för själen!❤️

Under tiden vi var ute på tur så fick barnen också sig en ridtur i skogen! Gubbarna fick skjuta med pilbåge och var också nöjda.

När vi kom tillbaka käkade vi lunch. Efter maten hade vi inget direkt som vi ville göra och eftersom vi bara var 20 minuter från Ullared så.... Jag, Martina, Vidar, Disa och Lasse åkte till Gekås och shoppade lite, hihi!

På kvällen blev det middag, godis och spel. Disa är en typisk tonåring så hon gick till sitt hus och var tonårig. Småttingarna fick lägga sig i sängen med iPads och godis medans vi andra spelade Ticket To Ride och Kill Doctor Lucky.

Sov gjorde vi i två hus, jag och Martin sov i våningssängar med barnen så det var lite trångt, hårt och ensamt. Men jag sov gott ändå! Barnen vaknade inte försen strax innan 8!
Frukost åt vi i gårdsbutiken. Vi hade abonnerat hela gården så vi slapp andra människor.
Efter frukosten städade vi husen och nu är vi som sagt hemma!

Supermysig helg som inte alls blev så stressig och jobbig som jag trodde att den skulle bli! Min familj är ganska "spretig" så det brukar bli lite sura miner (mest från mitt håll eftersom jag är så ordningsam).

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: