Snytt

ALIVE!!

Kategori: Allmänt

Wow. Skitlängesedan verkligen.. Ett och ett halvt år!! Så vad har hänt?
 
- Jag är numera 30+ med det känns bra! När jag fyllde 30 förra året så hade mina underbara vänner fixat en överraskningsfest, helt fantastiskt!
12 år på K-rauta har passerat och jag har nu äntligen fått mig en fast chefstjänst som logistikchef! Ganska otippat då jag alltid har sysslat med säljet, men faaaan vad bra jag trivs! Under alla dessa år har jag aldrig mått så bra som jag gör nu. Vettiga tider, bra folk omkring mig, kaffebryggare på kontoret och mer administrativt arbete. Och en utmaning! Sjukt kul! :)
Att hinna träffa vänner är svårt. Det är inte ofta man har tid och ork, så det gäller att njuta när det väl sker! Det viktigaste är att veta att man alltid finns där för varandra, oavsett hur mycket eller lite man faktiskt ses.
 
 
- Martin är en fantastisk sambo (nej, vi har inte gift oss än..) och världens bästa pappa. Han jobbar nu som konsult på Volvo Logistics och trivs bra. Hans år har varit lite tungt då hans pappa tyvärr gick bort i våras, men han har tragglat sig igenom sorgen på ett otroligt bra sätt. Jag imponeras dagligen av hans styrka och hur lösningsorienterad han är. Utan honom hade vi inte kunnat ta oss framåt! Älskar den där gubben.. <3
 
 
- Molly fyller snart 6 och har börjat i förskoleklass på Hällesåkersskolan. Hon trivs bra och har fått många nya kompisar! Hon har även börjat spela fotboll i Lindome GIF. Vi får väl se hur länge hon tycker det är kul :) Hon har haft en riktig jobbig trotsperiod där vår kommunikation mest bestod av skrik och tårar, från både mig och henne! Nu har det lugnat ner sig och jag börjar känna igen henne igen.
 
 
- Miranda är nu 4,5 år och är en rolig liten skit. Hon skiter fullständigt i vad andra tycker och kör sitt eget race, på både gott och ont. Hon går kvar på Sinntorps förskola och trivs skitbra! Hon är en riktig going och jag fasar för dagen då hennes trots kommer igång..
 
 
- Vår älskade kisse Tjockisen blev tyvärr sjuk förra sommaren och lämnade oss. Ett par månader senare skaffade vi två nya små kattpojkar, Gin och Tonic. Fantastiska små jävlar!
 
 
- Huset då? Sist jag skrev höll Martin på att bygga altan. Den blev riktigt najs, om än lite skev :) Meeen det var hans första altanbygge, han gjorde allt själv och dessutom på en och en halv vecka.
Förra sommaren gjorde vi klart tvättstugan, den är toppen!
Vi har börjat ”boa” in oss ordentligt så nu är sovrummet, kontoret och vardagsrummet tapetserade. Kul att inte bara ha det vitt vitt vitt överallt :)
Det allra bästa som hänt med huset det senaste är utan tvekan den efterlängtade badrumsrenoveringen! I somras tog vi in en firma som fixade det. Vi kom till slut fram till att vi inte skulle palla att göra det själva på rimlig tid. Jag är överlycklig! :D
 
Det var väl det för den här gången och så hoppas jag att det inte dröjer så långt till nästa :)
Kommentera inlägget här: